Liveblogg från kontoret

Lönesamtal vilken minut som helst nu, chefen skulle hämta papper och penna. Jag är nervös utav helvete. Hela min varelse skakar okontrollerat. Fingrarna flyger febrilt över tangebordet. Jag kollar mailen, surfar in på aftonbladet och scrollar förbi alla nyheter tills jag kommer till botten. Då stänger jag fönstret och öppnar ett till, kollar mailen igen. Inget nytt, fan också.

Jag hörde nyss fotsteg i korridoren, det var bara vaktmästaren. Har han inget bättre för sig än att glida omkring i korriderna och lura folk att han är chefen? Det där får han sluta upp med.

Nu är han här, jag hör honom prata med min kollega precis utanför. Juntan skiter knäck här inne, jag har yrsel och svettas som en gris. Nu kör vi.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej jag vet faktiskt inte hur jag hittade till din andra blogg =) Men jag är 84:a =)

2008-04-04 @ 20:18:56
URL: http://petersson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0