Samtal med kund, 15:22

Man: Hej. Jag har lite frågar kring ert HD-erbjudande.
Jag: Sånna frågor svarar tyvärr inte jag på, det tar kundsupporten hand om.
Man: Jag har redan försökt komma fram till kundsupporten, det går inte. Det är bara en liten maskin där, ingen människa.
Jag: "Maskinen" ger dig flera alternativ, tryck på knapparna tills du kommer fram till en människa.
Man: Men jag vill inte tala med en maskin säger jag ju, jag vill tala med en livs levande människa.
Jag: Jag kan garantera att hela kundsupporten inte styrs av maskiner.
Man: Jag tror inte att du förstår, jag bor i Flen och har en parabol och då blir man ju orolig.
Jag: Jag förstår det.
Man: Här i Flen har vi inga läkare, inga poliser. Ingenting har vi, jättekonstigt land. Jag har bara min parabol.
Jag: Det var beklagligt...
Man: Så det finns alltså ingen människa i Sverige som kan svara på en liten fråga, OCH DET KALLAR NI SERVICE!?
Jag: Kundsupporten är mer än...
*Avbryter*
Man: Men kan du inte kila ut i lunchrummet och fråga första bästa kostymnisse då?
Jag: Riktigt så funkar det inte, dessvärre.
Man: Jaha, men då vill jag att du antecknar att just nu finns det inte någon som kan svara på min fråga, så att när jag sitter i domstolen i Frankrike sen och domaren säger "Haha, du har inga bevis!", kan jag hänvisa till det här samtalet.
Jag: Det ska jag anteckna.
Man: Tack så mycket, ha en bra dag.
Jag: Detsamma, lycka till nu.

Maila till mig om ni hittar detta samtal på någon busringnings-sajt, jag skulle hemskt gärna vilja höra det igen.

[email protected]

Råkar ni veta vad högsta domstolen i Frankrike har för fax-nummet så jag kan skicka iväg min post-it lapp får ni gärna höra av er också. Det vore ju synd om den här stackars mannen vaknade en morgon i Frankrikes domstol - utan bevis, utan läkare och utan polis. Ikväll ska jag skänka en varm tanke åt alla invånare i det konstiga lilla landet.


image13


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0