Samtal med verkstaden

Idag ringde de från Sony Ericsson, jag hör att det inte är samma tjej jag har att göra med den här gången men jag antar att hon kommer vara lite tyken. Jag visste inte då hur förbannat rätt jag skulle ha i det antagandet. Hennes röst är så nasal att att jag misstänker att hon är född med någon sorts missbildning - Att hon inte alls har en mun utan att tungan far omkring som en fladdermus i solsken precis innanför näsan.

Samtalet i sin helhet:

Hon: Du har en kantstötning på mobiltelefonens ena hörn.
Jag: En vad då för något? Mottagningen är rätt usel.
Hon: En stötskada, det täcker inte din garanti.
Jag: Men jag har problem med glappande knappar, en slitskada.
Hon: Okej.
Jag: Så ni fixar mobilen?
Hon
: Det får vi tyvärr inte göra eftersom att din garanti har upphört.
Jag: Den kosmetiska och helt orelaterade skadan du talar om uppkom för ett halvår sedan. Telefonen har fungerat utmärkt tills för 1-2 månader sedan.
Hon: Dröj lite...
*Tystnad*
Hon: Ja, hallå.
Jag: Min garanti gäller i 2 år, det har gått 8 månader. Skadan har ju ingenting med felet på telefonen att göra, det vet ni också.
Hon: Det kan vi inte vara säkra på eftersom att vi inte har öppnat telefonen.
Jag: Vilket ni inte tänker göra?
Hon
: Nej, tyvärr. Reparationen kostar dig 700 kronor, eller om du vill hämta ut telefonen debiteras du 300 kronor för undersökningen.
*tystnad*
Jag: Tycker du på fullt allvar att det är rimligt att jag ska betala 300 kronor för den här undersökningen? En treåring hade kunnat konstatera att den var kantstött.
Hon: Det är det fasta pris vi har för våra felundersökningar.
Jag: Det är ju sinnessjukt, varför tog ni ens emot telefonen när jag kom in till verkstaden?
Hon
: Dröj lite till är du snäll...
Hon: Eftersom att tjejen på verkstaden inte kollade det kommer du att slippa undersökningsavgiften.
Jag: Ja det var ju jävligt tacksamt. Nu har ni gått från att försöka råna mig till att vara lika hjälpsamma som en påse nötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0