Att skriva

Jag är lite trött idag och känner inte för att lägga ner någon stor mängd energi på mitt skrivande. Istället tänkte jag att jag skulle ta något ur min "att skriva om"-mapp på datorn, den är full med både bilder och små textfiler. Vissa saker har jag skrivit ganska utförligt om, ibland har vi att göra med en näst intill helt vit sida. "Perfym", kan det stå bara . Så kommer jag tillbaka, som idag, och kollar på dessa och frågar mig själv: "Perfym? Vad har jag inbillat mig själv att det finns för intressant att skriva om perfym?" Och så raderar jag den textfilen.

Sedan sitter jag en stund och funderar på vad jag kan skriva om istället, "Pizzeria / Restaurang Casablanca, det är förbannat bra. Här kan vi skriva mycket." Men inte nu. Det hamnar i att-skriva-mappen.

Det absolut märkligaste jag hittade i detta träsk av spridda tankar och observeringar var den här bilden:



Varför har jag tagit den här bilden? Ser att den är tagen den 19:e Maj. Jag tänker tillbaka men minns ingenting. Varför har jag liksom tagit bilden i smyg? Kanske är det den där lilla fläcken av hår han har ovanför pannan, ett skymtande djävulshorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0