Nej. Nej. Nej.

Hade en ölspels- och filmkväll hemma hos mig, mycket trevligt. Men varför fortsätter man att spela klockan fyra på morgonen? Vet vi inte bättre än så vid det här laget? Tydligen inte.

"Nej, nej, nej", säger jag och skakar på huvudet när jag tänker på det.

Det blev en natt som jag visste skulle bli lång, sover inte bra när jag är väldigt full. För det första har jag svårt att somna när sängen snurrar när mina ögon är stängda. Det hela känns så makabert, kan inte låta bli att tänka att någon lyfter upp och snurrar sängen som en basketboll på ett finger så fort jag blundar.

Törsten är en annan sak, fann aldrig styrka att gå upp och ta mig ett glas vatten. Jag somnade aldrig riktigt in, var fast i något slags mellantillstånd. Inte vaken, men inte fullt sovandes. I detta tillstånd brukar jag drömma mycket roliga drömmar, vi talar om den sortens drömmar där man är i kontroll över sina handlingar på en hyffsat medveten nivå. I natt var jag bara törstig, så jag gick in på konsum. Var så desperat törstig att jag inte tog mig tid att betala, då ramlade en bur ned på mig och jag blev portad från butiken. Mitt i denna röra  vaknar jag, fullkomligt lamslagen av en känsla av hopplöshet. Drömmen är så färsk i mitt minne att det hela fortfarande känns mycket verkligt. "Va fan gör jag nu?", ligger jag och tänker. "Jag kommer ju att dö av törst"

Det tar en lång stund innan jag inser att jag faktiskt inte är portad från konsum, en realisering som för mig innebar fullkomlig lycka. En ännu längre stund tar det innan jag kommer på att det finns vatten i kranen.


Kommentarer
Postat av: Fia

BLOOOOOOOOGGA!

2008-08-02 @ 12:19:02
Postat av: Fia

det regnar ute. Alla tecken tyder på att du bör blogga...

2008-08-02 @ 12:20:04
Postat av: kkristian

ja.. jag vara fan på en hel festival å nu när jag kommit hem så ska jag tydligen nöja mig med ett enda blogginlägg!?

2008-08-03 @ 23:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0