Nu ska ni få höra på ett och annat

Jag har varit vaken ett bra tag nu. Har spenderat den bättre delen av två timmar stirrandes på den här vita skärmen. Tänkte att jag skulle skriva om något intressant för en gångs skull. Något aktuellt, liksom, och sedan komma med en vettig synpunkt. Jag jag surfade lite för inspiration:

Aftonbladet skriver att den "gravida mannen" har fött en dotter. Jaha? Första gången jag hörde talas om detta trode jag att de talade om en man i den benämningen att han har en penis mellan benen. Och att han kunnat bli gravid på grund av någon sorts en på centillionen (10^303, det är många), suprthäftig, DNA-mutation. Men han var ju bara en vanlig transa. Eller nej, det kanske var fel ord. Han föddes som en tjej och opererade bort sina bröst, fixade skägg genom en hårtransplatation och ett par rejäla buskar under armarna. Sedan var hon alltså en man, fast hon glömde något. Hon har ju fortfarande en snippa där nere. Ja, och sedan blev hon gravid, som vilken hårig och plattröstad kvinna so helst. Det är lite "Jaha-jaha, gratulerar då" över det hela, håll med?

Och så har vi den där FRA-lagen. Den är skit och borde därför få avslag, eller hur?

Kyrkan fick i alla fall avslag, på sina designersoffor för 45,000 kronor styck. Skulle de ha betalats av kyrkskatten? Vilken ångest jag får nu över de där hundralapparna jag betalade till kyrkan förra året. I år går jag ur kyrkan.

Fler hemskheter har hänt i landet. Barn som har kidnappats och familjer som mördats. Vet ni vad jag tycker är hemskast? Hur pressen singlar ut en story och sedan blåser upp den till den grad att hela landet ä redo att ta varandra i handen och gå skallgång i jakt på ett bortsprunget barn. Kanske låter jag känslokall men jag ogillar hur de bara sitter och väntar på nästa hjärtskärande tragedi de kan ta och mjölka skiten ur. De är som gamar. Glöm allt vad du har hört om smör i solsken, sympati är vad som säljer. För vi är ett förbannat sympatiskt folk vi svenskar, jag tror det är därför vi sover så gott om nätterna.

I övrigt begås det 100-200 mord i Sverige varje år, 1 person mördas i genomsnitt varannan dag. Statistiken säger att nära 100 person redan har mördat i år. Jag lovar att ni bara minns namnet på en av alla dessa människor. Har jag fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0