Blogspot.com är en mycket löjlig sida

Jag har märkt att min mobil har en inbyggd bloggfunktion som jobbar i anknytning till siten blogspot.com. I och med min kliande bloggabstinens och den temporära (men totala) faleringen av blogg.se såg jag en möjlighet att utnyttja denna funktion.

Mitt första försök att registrera stoppades nästan omedelbart, http://angleby.blogspot.com var taget, av en spanjor. Som sedan valt att inte skapa ett enda inlägg.

Mitt andra försök stoppades då jag blev ombedd att skriva en de tecknen jag såg på bilden. "Aturimpt", var alltså inte rätt.




Jag fick således fylla i alla informationsfält en gång till bara för att konstatera att "Crucheru" inte var rätt den här gången.



Jag tror att de höjer svårighetsgraden på de här bilderna allteftersom. Ju fler gånger du misslyckas desto större chans är det att du är en sån där spambot, kalkylerar blogspots system, och kontrar med allt mer oläsliga bilder.

En tredje bild kommer fram, den här gången funderade länge. Synade bilden noga, fram och tillbaka. Jag vägrade förlora en tredje gång.  "Menylhl", drog jag till med. Totalt nederlag.

Vid det här laet var blogg.se uppe igen, blogspot.com är en mycket löjlig sida.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Kan det möjligtvis vara så att du hade caps lock på? Det fungerar nämligen inte då... Men jag är villig att hålla med dig, blogspot är en löjlig och urdum site... Ha en bra dag!

2008-06-12 @ 11:14:27
URL: http://theoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0