Miljonär eller leva i misär?

Här om dagen satt jag och kollade lite kontostatistik och bläddrade igenom lite lönespecer. Efter en del beräkningar kom jag fram till tre saker:

1) Om jag fortsätter att balansera mina in- och utgifter som jag har gjort över det senaste halvåret kommer jag att omsätta min första miljon inom 10 år.

2) Om jag ser över min ekonomi ytterligare och gör några rimliga nedskärningar i min levnandsstandard, samt tar i beräkning den löneförhöjning jag fick den 1:a april kommer jag att omsätta min första miljon inom 3-4 år.

3) Snart blir jag student igen. Jag kommer således att leva i total fattigdom och misär de kommande åren. Miljonen får vänta - men den kommer, var så säkra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0