Korset är vad som väntar mig imorgon

Glöm vad jag sa om att bli sofistikerad, vi glömmer det helt. Det förknippas alldeles för mycket med att vara vuxen, och jag känner mig inte alls vuxen just nu. Jag känner mig barnslig, tvär och kinkig. Tror det är för att inte fick lägenheten jag ville ha, nu sitter jag här och vill bara skrika som en femåring: "JAG VILL HA, JAG VILL HA, JAG VILL HA!!!", men det får jag inte. Istället tänker jag göra det enda rätta, fortsätta leta efter en lägenhet och supa mig riktigt redlös imorgon. En riktig kristusfylla får det lov att bli.

För er som inte är bekanta med begreppet kanske det är bäst att jag förklarar, det kommer nämligen vara ett återkommande koncept i den här bloggen. Var så säker.

Det finns två krav för att en kvälls ölande ska klassas som en kristusfylla:

1) Fram emot morgontimmarna är du så packad att du är redo att själv slå första spiken i det kors som du inte alls har något emot att spika upp dig på.. Först då har din fylla nått bibliska proportioner.

2)
En kristusfylla går alltid hand i hand med en sjuhelsikes baksmälla, det är nämligen två sidor av samma mynt. Vanligtvis fastnar du i ett totalt inkapaciterat tillstånd där du mest ligger i sängen, talar i tungor och stryper folk som försöker kommunicera med dig. Det tar tre dagar att återuppstå från detta tillstånd.

En typiskt kväll som håller på att mynna ut i en kristusfylla kan t.ex. se ut såhär:




För övrigt har jag köpt en riktigt barnslig och gräslig t-shirt som jag skall bära imorgon i protest mot att det inte serveras tillräckligt med sushi här i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0