Vem är Nisse i Rinkeby?

Ett lugn har lagt sig över vårt lilla förortsområde. Det regnar en aning och inga människor syns till på gatorna. Småbarnsfamiljerna sitter och äter middag, pensionärerna sitter bänkade framför radion. Alla njuter av lugnet före stormen.

I källare och lekparker sitter de så kallade fjortisarna och blandar kvällens första drinkar. Det spelas ölspel av typen "capz" och "fuck you!"

Sen finns det fjortisar som inte har lyckats så bra med sitt införskaffande av... drycker av glömska.

18:25, samtal med fjortis från okänt nummer:

Fjortis: Hej, Nisse från Rinkeby hälsar att du ska fixa öl till mig.
Jag: Jag känner ingen Nisse, speciellt inte i Rinkeby. Vem är du?
Fjortis: Han sa att du skulle säga det, då skulle jag hälsa att du var dum i huvudet.
Jag: Det var som fan, där ser man.
Fjortis: Du lär höra av honom sen.
Jag: Det ser jag fram emot
*klick*

"Numret finns inte i din kontaktlista, vill du spara?"
"Ja tack, spara som: Svara inte 3"

Nisse i Rinkeby är en erkänt bra langare. Du kan ringa till vem som helst och hälsa att du känner honom,  resten ordnar sig per automatik. Skulle personen du kommer fram till emot all förmodan inte känna någon Nisse hälsar du bara att personen är dum i huvudet. På så vis tänker de två gånger innan de säger att de inte känner någon Nisse i Rinkeby nästa gång

Kommentarer
Postat av: Jen

HAHAHAHAHA VILKEN IDIOT!

2008-05-03 @ 18:09:49
URL: http://jenstar.webblogg.se
Postat av: Jen

svar; Just precis, det var den kvällen vi träffades! :) hahah riktigt wasted, kommer knappt ihåg bilden. haha :b

ciao! ha en bra kväll vännen!

2008-05-05 @ 20:25:50
URL: http://jenstar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0