Vi blåste dem rejält

"Jaha-näha, vart ska vi käka lunch idag då? Där har vi en kinakrog... MED LUNCHBUFFÈ! Kom så blåser vi dem jävlarna!"

Det är intressant det där med bufféer, det kräver både mental och kroppslig förberedelse. Jag åt en lätt frukost, men inte så lätt att magsäcken drar ihop sig för mycket. Man måste bibehålla lite av dynamiken i maskineriet. En viss spänst.
 
"Skatteåterbäringen var ju inte mycket hänga i granen men nu jävlar. Här vinner jag mina pengar tillbaka", tänker jag högt och börjar lasta på mat på talriken. Räkchips, kyckling, bambuskott och nudlar slungas ner med en häpnandsväckande fart. Ett par står och stirrar med stora ögon och frågar om det finns plats bredvid. Två sällskap till hinner komma och gå innan jag är klar.

89 kronor fattigare men med guld i kistan går jag med stolta, mycket tunga kliv där ifrån. "Vi blåste dem, vi blåste dem rejält", tänker jag och klappar min mage lite försiktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0