Måhända kommer jag aldrig att kliva över lik

Jag tänker på alla stora män genom tiderna, de har alla haft någonting gemensamt. Från uppfinnare som Galileo till upptäckare som Columbus.

De har haft en plan. Ett mål. De har varit ihärdiga, ståndaktiga och orubbliga sin tro på sig själva och sina idéer. Även i de svåraste av tider har de inte visat tecken på svaghet. Trots motiga vindar har de fortsatt på vägen emot storhet, med än större beslutsamhet och övertygelse.

Jag studerar, men vet inte riktigt vad jag vill göra. Jag är begåvad inom många områden, men har ingen aning om vad jag vill satsa på. Vet inte om jag har vad som krävs. Jag fladdrar omkring som en liten vimpel när det blåser upp till storm. Vill kunna ställa mig framför spegeln och vila ögonen på en klippa.

Känner ibland att jag skulle behöva lite mer av den där kliva-över-lik-attityden. Kalla mig gärna dum i huvudet och megalomanisk nu - men ibland känner jag att det inte räcker att bara vara vanlig, som alla andra. Inte för mig, jag vill vara lite mer. Lite bättre.

Jag bara behöver en plan, ett mål. Vill finna en väg att följa med lika orubblig övertygelse om att nu - nu är jag på rätt spår.

Ska det vara så svårt?

Kommentarer
Postat av: Meidi

Alltså I KNOW THE FEELING! Jag har skrivit hundratals texter om hur det är att inte ha något att Brinna För. Jag önskar att jag hade ETT mål och inte tusen minimål.

2008-10-17 @ 14:40:03
URL: http://meidi.gangsterville.org
Postat av: Meidi

Kan dock vara värt att nämna da Vinci, han gjorde skitmycket olika saker och var lika bra på allt. Kanske är det det man ska satsa på...

2008-10-17 @ 14:41:10
URL: http://meidi.gangsterville.org
Postat av: krille

jag vill bli snowboardproffs men vågar inte brinna så mkt för det =\ känns för svårt

2008-10-20 @ 02:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0