Träpinnar och matrisoperationer

Medan vi satt och pluggade linjär algebra idag kom jag att tänka på det där med kampsport. Förmodligen av den anledning att linjär algebra väcker väldigt starka, instinktiva impulser till liv; impulser som uppmanar mig att fysiskt skada någon. Hur som.

De kineser och diverse andra tjingtjongare som är riktigt insiktsfulla bemästrar karate för att inte behöva använda den. Det kan låta konstigt, men å andra sidan så äter de fortfarande med träpinnar. Det är också ganska konstigt.

Vi diskuterade detta (och mycket annat) en kort stund, som man gör när man pluggar utan vare sig motivation eller koncentration. Och kom fram till att om du kör fast på tentan så räck bara upp handen och säg: Jag kan karate, jag behöver inte invertera (A+B)

Kommentarer
Postat av: Anonym

om man är kines så kan man matte automatiskt vid födsel

2008-09-19 @ 09:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0