Mitt älskade knivsöder

Har varit vid Karlaplan och invigit Meidis temporärt nya lägenhet. Väldigt fin och stor. Många böcker. Är nog tur att den är så stor, väldigt många böcker.

Går ner till tunnelbanan, sätter mig på en bänk och iaktar omgivningen. Jag känner mig uttittad. Tåget kommer och jag hittar ett tomt hörn i vagnen, Östermalmstorg nästa. Vagnen fylls och känslan av ett dussin ögon som dömmer mig i tysthet infinner sig igen. Jag synar passagerarna en efter en och börjar inse vad det är som försigår.

Allt
är lite annorlunda med dessa människor. Deras kragar är lite längre. Kostymerna sitter lite bättre. Skorna är lite blankare. Håret är några nyanser blondare. Och någon har med stor noggrannhet skurit hål i deras jeans på precis rätt ställen - det är tydligt.

En kille (under kategorin "brat") sitter och stoppar ner ena halvan av sin skjorta i byxorna, mycket metodiskt. Han lämnar den andra halvan ute, men inte så mycket att det skymmer hans bälte. Det ser slarvigt ut, casual. Man får intrycket att han inte riktigt bryr sig om hur han ser ut. Mitt äckel för denna ironi vet inga gränser.

Jag är på fel sida av den Röda Linjen. Tacka vettja Söderort.

Kommentarer
Postat av: Meidi

Oh dude, TELL ME ABOUT IT! Jag känner mig rätt malplacerad här egentligen. Grannarna typ bryr sig om vem som bor här, helt bisarrt. Och jag har inte sett en enda invandrare. Stadsdelen har ingen själ!

2008-09-15 @ 20:59:47
URL: http://meidi.gangsterville.org
Postat av: krille

inga invandrare = ingen själ? :D

2008-09-16 @ 00:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0