Hatar när det händer

Ber att få beställa en liten sushi, utan räka. Herren bakom kassan frågar artigt om jag vill äta här eller ta med. "Jag äter här", svarar jag och ger honom mitt kort.

"Köp medges ej."

Nehe? Jag var säker på att jag hade fört över pengar till kontot. "Det måste vara något fel, pröva igen"

"Köp medges ej."

Helvete, jävlar och satan, vad pinsamt. Jag suckar, ursäktar mig och börjar ringa efter någon som kan vira över lite pengar. "Inga problem, sånt som händer! Vill du ha lite misosoppa sålänge? Huset bjuder", säger han med en sådan värme och vänlighet i rösten att jag nästan blev lite rörd.

Vilken sympatisk människa. Vilken hjälte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0