Fan

Hörni, nu snöar det igen. Tycker att våren kan svepa in över staden så att min vinterångest kan tyna bort och försvinna. Björnar, de vet bättre än såhär. De går i ide och sen är det bra med det.

Jag vill investera mina pengar. Vad investerar man i när man är fullkomligt okunnig om allt av minsta betydelse i den riktiga världen? Den där världen jag inte lever i ännu men puttas allt närmare. Det är inte som att jag kämpar emot eller så, önskar bara att det var mer som en safari. "Titta, en giraff!", eller något i den stilen.

Det närmsta man kommer här är väl att på en a-lagare som har somnat på en bänk någonstans på röda linen. "Fan, vad jobbigt. Vore skönt att sitta", tänker jag. Sen kommer jag på att han kanske behöver den där bänken mer än jag. Den kanske är allt han har. Bänken och den där slatten som finns kvar i hans flaska absolut. Det slår mig att det finns billigare vodka än absolut, kanske har han slagit till på stort just idag. Får en plötslig impuls att gå fram och sparka bort den där flaskjäkeln och lägga benen på ryggen. Skrattar lite när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0