Nu kommer jag!

Jag dricker något grönt jävla te, den där sorten de brukade ha på jobbet på Gustav III:s boulevard ute vid Solna. Det luktar sommar och smakar kurragömma och kortspel ute på landet. Jag vet inte varför, det bara gör.

Jag dricker något grönt jävla te och sträckläser en bok, den där sorten som handlar om någon annans liv, men när du läser den kan du inte låta bli att reflektera över ditt eget.

Jag dricker något grönt jävla te och, ja, äsch. Ni fattar.

Alla tankar och minnen står mig upp i halsen. Allting minner om en tid då lyckan kunde gömma sig bakom varje buske och i varje träd. Allt man behövde göra var att sakna räkna ned från tio och ropa "Nu kommer jag!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0