Spetsad

Var på Sjätte tunnan för ett tag sedan. Där anordnades en armbrytarturnering och så drack vi mjöd, så klart. På det stora taget en mycket trevlig tillställning.

Där satt vi alltså ett femtontal personer runt ett alldeles för litet bord som till råga på allt var placerat på en scen. Ni kan tänka er den tumult som uppstod var gång det var dags för två människor som satt särdeles långt ifrån varandra att bryta arm.

Det var i detta kaosartade stim som jag lyckades trilla av bänken, ner från scen. Mellanlandade på ett älghorn innan jag damp ner vid två intet ont anande middagsgäster. En tystnad svepte in över sällskapet när alla som inte såg händelsen plötsligt blev väldigt nyfikna på vad de andra stirrade på. Det var ingen fara, mest pinsamt liksom. Och synd på det där älghornet, tänkte jag. Det såg fint ut.

Men när jag vaknade dagen därpå och skulle kliva ur sängen så gjorde det ont. En blodfläck vandrade ned längsmed benet och slutade där strumpan hade suttit. "Så in i helvete ont, med betoning på 'IN'. Pröva att säga det högt för er själva så att ni förstår vad jag är ute efter: Så IN i helvete ont." Förbannade jävla älghorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0